Læring med kroppen forrest | Kjeld Fredens | Kieli: Tanska
FBAC4895-B52C-4E03-B099-A6A8F8B8017B Created with sketchtool. 706D6907-81E1-46A2-B8F9-7B702A1EF2C7 Created with sketchtool. 6A870209-E7F5-44F5-A66F-09E20C85A0DC Created with sketchtool. 0BB04D6C-A9AB-4913-BF4F-5A23954E68E1 Created with sketchtool. 501E26C7-66C1-4DAA-B740-6CFAF55A1B39 Created with sketchtool. C105F7D3-D5EE-43C9-9EE8-05CC42B296D4 Created with sketchtool. D94689D8-7CBB-41C8-AC06-F79D81FF82D5 Created with sketchtool. DA4C7ED9-2512-4D52-94F0-92800F2A6E04 Created with sketchtool. 42E133FD-828F-4CF4-A0BF-560014487A57 Created with sketchtool. F52D9745-4BFD-4506-BEEF-630FD09EF2D9 Created with sketchtool.
Kieli: Tanska
Etävarastossa
Tuotetta on etävarastossamme, toimitusaika noin 5-6 työpäivää. Lisätietoja

Kuljetus 10,04 - Budbee - Laatikko - Valitse itse mikä laatikko.

Toimituskulut on laskettu vastaanottajan postinumeron perusteella: - Vaihda postinumero
Syötä postinumero toimitusta varten: Tallenna
Katso kuljetusvaihtoehdot
Budbee Laatikko - Nouda valitsemastasi laatikosta!10,04
Bring - Toimitus huoltopisteeseen10,04
Bring - Kotiinkuljetus -arkisin.25,10
EUR 48,47
ilman ALV 38,62
Kokonaishinta sis. toimitus 58,51
Tämä kirja on kirjoitettu niille, jotka haluavat tietää uusimmasta kognitiivisesta tutkimuksesta, joka kumoaa reduktionistisen ajattelutavan, jonka mukaan aivot yksin hallitsevat henkisiä toimintojamme. Tämän tutkimuksen mukaan ajattelumme tapahtuu aivojen molemmilla puolilla, nimittäin aivojen, kehon ja ympäristön erottamattomana kokonaisuutena.

Kehon avulla oppiminen on lapsille ja nuorille luonnollinen tapa oppia, mutta se on myös suositeltava strategia kaikenikäisille, kun he oppivat jotain uutta. Olemme jotakin sen perusteella, keitä olemme, mitä voimme tehdä ja missä olemme. Emme ajattele aivojemme avulla. Yksilö on se, joka ajattelee ja oppii, ja keho on silta aivojen ja maailman välillä.

Tämä näkemys on yksisuuntainen lähestymistapa oppimiseen. Kädet aktivoivat aivojen otsalohkoja, jotka ovat ratkaisevia henkiselle kehitykselle. Samalla kädet harjaantuvat, mikä avaa entistä enemmän mahdollisuuksia ympäristössä. Ruumiin konkreettiset toiminnot edistävät abstraktia ajattelua. Aivojen alueet, jotka aktivoituvat esimerkiksi nauloja hakattaessa, aktivoituvat myös silloin, kun ihminen vain istuu paikoillaan ja miettii naulojen hakattamista. Miksi? Koska mielikuvitus ja mielikuvitus pohjautuvat konkreettisiin kokemuksiin. Ruumiilliset kokemukset muokkaavat käsitteitä, jotka muodostavat perustan kielen kehitykselle. Matemaattisen kehityksen perustana ovat myös ruumiilliset kokemukset asioiden lukumäärästä, koosta ja sisällöstä. Sosiaaliset suhteet ovat myös ruumiillisia, sillä suurin osa kommunikaatiosta on sanatonta.

Kun päiväkodeissa, kouluissa ja koulutuksessa karsitaan niin sanottuja käytännöllisiä, luovia oppiaineita standardikokeisiin vaadittavan tiedon hyväksi, lasten ja nuorten älykkyys supistuu. Taiteellinen toiminta nimittäin lisää niitä erityisiä ajattelun muotoja, jotka paitsi edistävät lasten ja nuorten luovaa kehitystä myös vaikuttavat merkittävästi standardikokeisiin sisällytettäviin oppiaineisiin. Kirjan yleisenä teemana on, että oppimisen ruumiillinen perusta on ratkaisevan tärkeä elinikäisen oppimisen kannalta.