Tämä toiminto vaatii sisäänkirjautumisen. Luo käyttäjä ja voit käyttää listojamme esim. säännöllisiä ostoksia ja toivelistoja varten Luo käyttäjä Kirjaudu
Tämä kirja on kirjoitettu niille, jotka haluavat tietää uusimmasta kognitiivisesta tutkimuksesta, joka kumoaa reduktionistisen ajattelutavan, jonka mukaan aivot yksin hallitsevat henkisiä toimintojamme. Tämän tutkimuksen mukaan ajattelumme tapahtuu aivojen molemmilla puolilla, nimittäin aivojen, kehon ja ympäristön erottamattomana kokonaisuutena.
Kehon avulla oppiminen on lapsille ja nuorille luonnollinen tapa oppia, mutta se on myös suositeltava strategia kaikenikäisille, kun he oppivat jotain uutta. Olemme jotakin sen perusteella, keitä olemme, mitä voimme tehdä ja missä olemme. Emme ajattele aivojemme avulla. Yksilö on se, joka ajattelee ja oppii, ja keho on silta aivojen ja maailman välillä.
Tämä näkemys on yksisuuntainen lähestymistapa oppimiseen. Kädet aktivoivat aivojen otsalohkoja, jotka ovat ratkaisevia henkiselle kehitykselle. Samalla kädet harjaantuvat, mikä avaa entistä enemmän mahdollisuuksia ympäristössä. Ruumiin konkreettiset toiminnot edistävät abstraktia ajattelua. Aivojen alueet, jotka aktivoituvat esimerkiksi nauloja hakattaessa, aktivoituvat myös silloin, kun ihminen vain istuu paikoillaan ja miettii naulojen hakattamista. Miksi? Koska mielikuvitus ja mielikuvitus pohjautuvat konkreettisiin kokemuksiin. Ruumiilliset kokemukset muokkaavat käsitteitä, jotka muodostavat perustan kielen kehitykselle. Matemaattisen kehityksen perustana ovat myös ruumiilliset kokemukset asioiden lukumäärästä, koosta ja sisällöstä. Sosiaaliset suhteet ovat myös ruumiillisia, sillä suurin osa kommunikaatiosta on sanatonta.
Kun päiväkodeissa, kouluissa ja koulutuksessa karsitaan niin sanottuja käytännöllisiä, luovia oppiaineita standardikokeisiin vaadittavan tiedon hyväksi, lasten ja nuorten älykkyys supistuu. Taiteellinen toiminta nimittäin lisää niitä erityisiä ajattelun muotoja, jotka paitsi edistävät lasten ja nuorten luovaa kehitystä myös vaikuttavat merkittävästi standardikokeisiin sisällytettäviin oppiaineisiin. Kirjan yleisenä teemana on, että oppimisen ruumiillinen perusta on ratkaisevan tärkeä elinikäisen oppimisen kannalta.
Forfatter
Kjeld Fredens
Sprog
Tanskalainen
Sideantal
288
Indbinding
Vihko
Udgave
1
Forlag
Gyldendal
Tema gruppe(r)
Lapsipsykologia ja kehityspsykologia,Aikuiskoulutusta varten
ISBN10
8741268194
ISBN13
9788741268194
Löydämme tuotteen järjestelmästämme helposti seuraavalla tuotenumerolla
EAN:
9788741268194
SKU:
9788741268194
Miksi samalla tuotteella on monta eri tuotesivua tai tuotenumeroa?
Valmistajat usein julkaisevat saman tuotteen monella eri tuotenumerolla. Usein eroa on vain pakkauksessa. Eri tuotepakkaus saattaa olla suunniteltu eri valtioille.
Yritämme parhaamme mukaan laittaa samat tuotteet saman tuotenumeron alle, mutta joskus sama tuote on eri tuotenumeroilla sivullamme.